۱۳۹۱ آبان ۱۶, سه‌شنبه

دوستیهای ما

گاها مقوله دوستی و ارتباط برایم جذابیتی فراتر از آنچه قبلا در ذهنم بوده است فراهم میکند.
گاها حساس میشوم به نوع رابطه و چگونگی ارتباط برقرار کردن اطرافیانم با یکدیگر و نکته ها و مسائل زیادی را شاید به نوعی کشف میکنم.
اینکه همه انسانها نیازمند برقرای ارتباط هستند و نیازمند دوستانی که مدت زمانی از وقت خود را با آنها بگذرانند امری عادی و طبیعی است اما، چگونگی انتخاب این دوستان و چگونگی برقراری رابطه ای اثرگذار معمولا  جزو نکاتی است که من به آن می اندیشم.

اینکه چگونه دوستان رفیق و شفیق و گرمابه و گلستان دیروز ممکن است بشوند منتقدان صریح و بی پروای امروز برایم قابل حضم نیست.این درست است که دوست آینه ی دوست است و از این دست حرفها، اما در این بین من به این می اندیشم که پس شاید انتخاب و برقراری آن رابطه از ابتدا مشکل داشته است.

دور و بری هایم را که نگاه میکنم و ریز میشوم در انتخابهاشان، اکثرا دوستانی از جنس صرف خوشگذرانی و گذران زمان را میبینم، که البته نقدی هم نمیتوانم داشته باشم. به هر حال هر کسی مختار است در این باب!

و خودم، دوستانی را ماندگار و دوست داشتنی تر میپندارم که هرچه عمر دوستی ام با آنها بیشتر میشود، ارزش وقت نهاده را بیشتر میبینم و بیشتر وامدار آن خوبان میشوی.
و اما سپاس از تمام دوستان خوب خوبم

دیروز دوستی این پیام را برایم فرستاد، و من نیز سریع برای دیگری، و شاید دیگری نیز سریع برای دوست دیگرش...

دوست داشتن من شبیه باران نیست که گاهی بیاید و گاهی نه، دوست داشتن من شبیه هواست. ساکت، اما همیشه در اطراف تو!

هیچ نظری موجود نیست: