۱۳۹۱ خرداد ۱۵, دوشنبه

اینجا حتما بهشت نیست!

مدتی هست که میخوام بنویسم ولی این روزها داره تند تند میگذره و اصلا وقتی برام نمیزاره یاسمین. به این رسیدم که بیشتر پستهای قبلیم رو از شرکت میفرستادم و اونجا گویا زمان بیشتری داشتم. در واقع بچه داری به شدت وقت آدم رو پر میکنه و نمیزاره به هیچ کار دیگه ای فکر کنی.
خوب کمی هم از ایتالیا و کرما بگویم.
اینجا نامسلمانان بسیاری هستند که مسلمانی را از مسلمانان بهتر اجرا میکنند. بهتر است اینگنه بگویم که ما حرفهایی درست و قشنگی در دین خود داریم واین بی دینها حرفهای انسانی دین ما را عمل میکنند.
اینجا آدمها با یکدیگر واقعا مهربان هستند. نظم و رعایت حقوق یکدیگر را به شدت میتوان دید. اینجا از هر ملیتی دیده میشوند و مردمان ایتالیا آنها را با روی باز پدیرفته اند. اینجا مردم عموما سیاسی نیستند و با سیاست هم کاری ندارند و زندگی آرام خود را سر میکنند. کسی به پوشش و نحوه رفتار دیگری ایراد نمیگیرد و البته خودشان حواسشان به شان و کار خودشان هست. اینجا اصراف معنی ندارد! اینجا کثیفی و عدم تفکیک زباله معنی ندارد. اینجا مردم به شدت on time هستند و مراقب وعده های خود. خلاصه که اینجا حتما بهشت نیست و اینها هم حتما تماما! بهشتیان نیستند، ولی اجرای عملی دین ما را در زندگی آنها میتوان دید.
از زشتیها در اینجا شاید میتوان به استعمال زیاد سیگار توسط جوانان بالاخص دختران جوان اشاره کرد. و البته همه سگ دارند که من اصلا خوشم نمیاید. به نوشیدنیهای الکلی و غیر الکلی بسیار وابسته هستند که البته من آدم مست ندیده ام در کوی و خیابان.
نکته دیگر که تقریبا مانند مساجد ما، کلیساهای آنها هم پر  است از افراد مسن و پا به سن گذاشته  و جوانان کمتر در کلیسا دیده میشوند.

و البته من دلم فریاد میزند ایران و دلم برای ایران تنگ است!

هیچ نظری موجود نیست: